1

ହୋଇପାରେ କିଡନୀ ରୋଗ, ଖାଆନ୍ତୁ ନାହିଁ ଏହି ଖାଦ୍ୟ |

HEALTH

ଆପଣ ମାନଙ୍କୁ ଆମର ପୋର୍ଟାଲ କୁ ବହୁତ ବହୁତ ସ୍ୱାଗତ କରୁଛୁ । ବନ୍ଧୁଗଣ କିଡନୀ ଦ୍ଵାରା ପୀଡ଼ିତ ରୋଗୀମାନଙ୍କୁ ଭୁଲରେ ବି ଖାଇବା କଥା ନୁହେ ଏହି ସବୁ ଜିନିଷ ,
ଶରୀରର ସଠିକ୍ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ କିଡନୀ ଠିକ୍ ହେବା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ରକ୍ତକୁ ସଫା ରଖିବା, ଶରୀରରୁ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ବାହାର କରିବା, ହରମୋନ୍ ତିଆରି କରିବା, ଖଣିଜ ପଦାର୍ଥ ଏବଂ ତରଳ ପଦାର୍ଥକୁ ସନ୍ତୁଳନ କରିବା ପାଇଁ କିଡନୀ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥାଏ | କିଡନୀ ରୋଗ ପାଇଁ ଅନେକ ବିପଦ କାରଣ ରହିଛି |

ଏହାର ସାଧାରଣ କାରଣ ହେଉଛି ମଧୁମେହ ଏବଂ ଉଚ୍ଚ ରକ୍ତଚାପ | ମଦ୍ୟପାନ, ହୃଦରୋଗ, ହେପାଟାଇଟିସ୍ ସି ଏବଂ ଏଚ୍.ଆଇ.ଭି ମଧ୍ୟ କିଡନୀ ରୋଗର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ଅଟେ। ଯେତେବେଳେ କିଡନୀ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ, ଏହା ସଠିକ୍ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାରେ ସକ୍ଷମ ହୁଏ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହି ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ରକ୍ତରେ ଜମା ହେବା ଆରମ୍ଭ କରେ | ଖାଦ୍ୟରେ କିଛି ଜିନିଷର ଯତ୍ନ ନେଇ କିଡନୀ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଉନ୍ନତି ହୋଇପାରିବ | କିଡନୀ ରୋଗରୁ ରକ୍ଷା ପାଇବା ପାଇଁ କିଛି ଜିନିଷ ଅଛି ଯାହାକୁ ଏଡାଇବା ଆବଶ୍ୟକ |

୧. କମଳା ଏବଂ କମଳା ରସ |
କମଳା ଏବଂ କମଳା ରସରେ ଭଲ ପରିମାଣର ଭିଟାମିନ୍ ସି ଥାଏ | ସେଗୁଡିକ ପୋଟାସିୟମରେ ମଧ୍ୟ ଭରପୂର | ଗୋଟିଏ ବଡ କମଳା ରେ ୩୩୩ମିଗ୍ରା ପୋଟାସିୟମ୍ ଥାଏ | ସେହି ସମୟରେ, ୧ କପ୍ କମଳା ରସରେ ୪୭୩ ମିଗ୍ରା ପୋଟାସିୟମ୍ ଥାଏ | ସେମାନଙ୍କର ପୋଟାସିୟମ୍ ବିଷୟବସ୍ତୁକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି କିଡନୀ ରୋଗୀଙ୍କୁ କମ ମାତ୍ରାରେ କମଳା ଖାଇବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି | ଏହା ବଦଳରେ ଆପଣ ଅଙ୍ଗୁର, ସେଓ , ଏବଂ କ୍ରାନବେରି ଖାଇ ଏହାର ରସ ପିଇପାରିବେ | ସେଗୁଡିକ ପୋଟାସିୟମରେ କମ୍ ହୁଏ ,

kidny 2

୨. ଆଚାର ଏବଂ ଚଟଣୀ |
ଆଚାର ଏବଂ ଚଟନିରେ ବହୁତ ମସଲାଯୁକ୍ତ ଲୁଣ ଥାଏ | ସେଗୁଡିକ ତିଆରି କରିବାରେ ବହୁ ଲୁଣ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ | ସେମାନେ ଶରୀରକୁ ବହୁତ କ୍ଷତି ପହଞ୍ଚାନ୍ତି | ବିଶେଷକରି କିଡନୀ ରୋଗୀମାନେ ଆଦୈ ନୁହେ କିମ୍ବା ଅଳ୍ପ ପରିମାଣରେ ଆଚାର ଏବଂ ଚଟନି ଖାଇବା ଉଚିତ୍ |

୩. ଆଳୁ ଏବଂ ମିଠା ଆଳୁ |
ଏକ ମଧ୍ୟମ ଆକାରର ସିଝା ହୋଇଥିବା ଆଳୁରେ ୬୧୦ ମିଲିଗ୍ରାମ ପୋଟାସିୟମ୍ ଥିବାବେଳେ ହାରାହାରି ଆକାରର ସିଝା ହୋଇଥିବା ମିଠା ଆଳୁରେ ୫୪୧ ମିଲିଗ୍ରାମ ପୋଟାସିୟମ୍ ଥାଏ | ଆଳୁକୁ ଛୋଟ, ପତଳା ଖଣ୍ଡରେ କାଟି ଅତି କମରେ ୧୦ ମିନିଟ୍ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଫୁଟାଇ ପୋଟାସିୟମର ପରିମାଣ ପ୍ରାୟ ୫୦% ହ୍ରାସ କରାଯାଇପାରେ | ରାନ୍ଧିବା ପୂର୍ବରୁ ଅତି କମରେ ୪ ଘଣ୍ଟା ପାଇଁ ଆଳୁକୁ ପାଣିରେ ଭିଜାଇବା ଦ୍ୱାରା ପୋଟାସିୟମ୍ ମଧ୍ୟ କମିଯାଏ |

୪. କଦଳୀ
କଦଳୀରେ ପୋଟାସିୟମ୍ ଅଧିକ ଥାଏ , ଯଦିଓ ସେଗୁଡିକ ସୋଡିୟମ୍ କମ୍ ୧ ମଧ୍ୟମ ଆକାରର କଦଳୀରେ ୪୨୨ ମିଗ୍ରା ପୋଟାସିୟମ୍ ଥାଏ | ଯଦି ଆପଣଙ୍କର କିଡନୀରେ ସମସ୍ୟା ଅଛି ତେବେ ଆପଣଙ୍କର ପୋଟାସିୟମ୍ ଗ୍ରହଣକୁ ସୀମିତ କରନ୍ତୁ | ଅଧିକାଂଶ ଟ୍ରପିକାଲ୍ ଫଳଗୁଡିକରେ ପୋଟାସିୟମ୍ ଅଧିକ, କିନ୍ତୁ ଧନିଆ ପତ୍ର ପୋଟାସିୟମ୍ରେ କମ୍, ତେଣୁ ଏହା ଏକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟକର ବିକଳ୍ପ |

kidny 1

୫. ଦୁଗ୍ଧ ଜାତିୟ ଉତ୍ପାଦ
ଦୁଗ୍ଧଜାତ ଦ୍ରବ୍ୟରେ ବିଭିନ୍ନ ଭିଟାମିନ୍ ଏବଂ ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ଭରପୂର ଅଟେ | ସେଗୁଡ଼ିକ ଫସଫରସ୍, ପୋଟାସିୟମ୍ ଏବଂ ପ୍ରୋଟିନର ଏକ ପ୍ରାକୃତିକ ଉତ୍ସ | ଅଧିକ ପରିମାଣରେ ସେବନ କରିବା ଦ୍ୱାରା କିଡନୀ ରୋଗୀଙ୍କ ହାଡ କ୍ଷତି ହୋଇଥାଏ | ଯେତେବେଳେ କିଡନୀ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ, ରକ୍ତରେ ଅତ୍ୟଧିକ ପରିମାଣର ଫସଫରସ୍ ସୃଷ୍ଟି ହେବାକୁ ଲାଗେ, ଯାହା ହାଡରୁ କ୍ୟାଲସିୟମ୍ ଟାଣିବା ଆରମ୍ଭ କରେ | ଏହି କାରଣରୁ ହାଡଗୁଡ଼ିକ ପତଳା ଏବଂ ଦୁର୍ବଳ ହୋଇଯାଏ | ଏହି କାରଣରୁ ଭଙ୍ଗା ହେବାର ଆଶଙ୍କା ଅଛି |

୬. ଗାଢା ରଙ୍ଗର ସୋଡା |
କ୍ୟାଲୋରୀ ଏବଂ ଚିନି ବ୍ୟତୀତ ଗାଢ ରଙ୍ଗର ସୋଡାରେ ଫସଫରସ୍ ମଧ୍ୟ ଥାଏ | ଅନେକ ଖାଦ୍ୟ ଏବଂ ପାନୀୟରେ ଫସଫରସ୍ ସେମାନଙ୍କର ସ୍ବାଦ ବଢାଇବା, ରଙ୍ଗକୁ ସ୍ଥିର କରିବା ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ବଢାଇବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ | ଶରୀର ପ୍ରାକୃତିକ ଅପେକ୍ଷା ଏହି ପ୍ରକାରର ଫସଫରସ୍ ଶୋଷିଥାଏ | ସେଗୁଡ଼ିକରେ ପ୍ରଚୁର ଲୁଣ ଥାଏ ଯାହା ଅନ୍ତନଳୀରେ ଜମା ହୋଇଯାଏ | ଗାଢ ରଙ୍ଗର ସୋଡାକୁ ଏଡାଇବା ଉଚିତ୍ । ତେବେ କିଡନୀ ଫେଲରୁ ବଞ୍ଚିବାକୁ ଚାହୁଁଥିଲେ ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଏହି ଉପାୟ , ତେବେ ଏତିକି କହି ବିଦାୟ ନେଉଛୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଜୟ ଜଗନ୍ନାଥ | ଏହି ପୋଷ୍ଟ ଟି ପଢି କେମିତି ଲାଗିଲା ଆପଣ ମାନେ କମେଣ୍ଟ କରି ନିଶ୍ଚିତ ଭାବେ ଜଣେଇବା ସହିତ ଆପଣ ଆମର ପୋଷ୍ଟ କୁ ଫ୍ରେଣ୍ଡ ସହିତ ସେୟାର କରି ଦେବେ ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *