3

ଚାଲିବାର ଉପକାରିତା ସମ୍ପର୍କରେ ଜାଣନ୍ତୁ ।

HEALTH

ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବଜାୟ ରଖିବା ପାଇଁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ବ୍ୟାୟାମ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି, କିନ୍ତୁ ସମୟ ଅଭାବରୁ ଅଧିକାଂଶ ଲୋକ ବ୍ୟାୟାମ କରିବାରେ ଅସମର୍ଥ ଅଟନ୍ତି। କିନ୍ତୁ ଆଜି ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ କିଛି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଟିପ୍ସ ଦେବାକୁ ଯାଉଛୁ ଯାହା ଆପଣଙ୍କୁ ବ୍ୟାୟାମ କରିବାକୁ ସମୟ ନ ପାଇଲେ ମଧ୍ୟ ଆପଣଙ୍କୁ ସୁସ୍ଥ ରଖିବ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କୁ ଅସୁସ୍ଥ ହେବାକୁ ଦେବେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଟିପ୍ସଗୁଡ଼ିକ ଖାଇବା ପରେ ବୁଲିବା। ଆସନ୍ତୁ ଆପଣଙ୍କୁ କହିବା ଯେ ଡାକ୍ତରୀ ବିଜ୍ଞାନ ବହୁ ପୂର୍ବରୁ ନିଶ୍ଚିତ କରିସାରିଛି ଯେ ଜଳଖିଆ, ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଭୋଜନ ଏବଂ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ ଏବଂ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ ପରେ ଠିକ୍ ସମୟରେ ଚାଲିବାର ଅନେକ ଲାଭ ଅଛି। କାରଣ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ ପରେ ଚାଲିବାର ଅନେକ ଲାଭ ଅଛି।

ହଜମ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ଉନ୍ନତି ହୁଏ ଆସନ୍ତୁ ଆପଣଙ୍କୁ କହିବା ଯେ ଯଦି ଆପଣ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ କରିବା ପରେ ବୁଲିବେ, ତେବେ ସକ୍ରିୟ ରହିବାବେଳେ ଆପଣଙ୍କ ପେଟ ଏବଂ ଅନ୍ତନଳୀ କାମ କରେ। ଯେଉଁ କାରଣରୁ ଖାଦ୍ୟ ପାଇପ୍‌ରେ ଖାଦ୍ୟ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଗତି କରେ, ଏହି କାରଣରୁ ହଜମ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସହଜରେ କାମ କରିପାରେ ଏବଂ କୋଷ୍ଠକାଠିନ୍ୟ, ପେପ୍ଟିକ୍ ଅଲସର୍ ଏବଂ କଲୋରେକ୍ଟାଲ୍ କର୍କଟ ଇତ୍ୟାଦି ହେବାର ଆଶଙ୍କା କମିଯାଏ। ଏହା ସହିତ, ଏହି ରୋଗଗୁଡିକରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ଉତ୍ତେଜନା ମଧ୍ୟ ଦୂର ହୁଏ ଏହା ସହିତ ଶରୀର ମଧ୍ୟ ସତେଜ ରହିଥାଏ। ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଦୈନିକ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ ପରେ ଦଶରୁ ପନ୍ଦର ମିନିଟ୍ ଚାଲିବା ଦ୍ୱାରା ହଜମ ଶକ୍ତି ବୃଦ୍ଧି ହୁଏ ଏବଂ ବିଷାକ୍ତ ପଦାର୍ଥ ସହଜରେ ବାହାରିଥାଏ।

walk 1

ଶରୀରର ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଅଙ୍ଗଗୁଡ଼ିକ ସୁରୁଖୁରୁରେ କାମ କରେ, ଏହିସବୁ କାରଣରୁ ତୁମର ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବଢ଼ିଯାଏ, ଏବଂ ଶରୀର ଫିଟ୍ ରହିଥାଏ। ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରେ ଯଦି ଆପଣ ନିୟମିତ ରାତ୍ରି ଭୋଜନ ପରେ 10-15 ମିନିଟ୍ ଚାଲନ୍ତି, ତେବେ ରକ୍ତରେ ଚିନି ପରିମାଣ କମିଯାଏ ଯଦି ଆପଣ ମଧୁମେହରେ ପୀଡିତ ଅଛନ୍ତି, ତେବେ ଆପଣଙ୍କୁ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ ପରେ ଅତି କମରେ 20 ମିନିଟ୍ ଚାଲିବାକୁ ପଡିବ। ଯଦି ଆପଣ ଘର ବାହାରେ ଯାଇପାରିବେ ନାହିଁ, ତେବେ ଆପଣ ଘର ଭିତରେ ମଧ୍ୟ ଚାଲିପାରିବେ। ଏହା ଆପଣଙ୍କୁ ଭିତରୁ ଫିଟ୍ ଏବଂ ସୁସ୍ଥ ଅନୁଭବ କରେ। ହୃଦଘାତ ଏବଂ ଷ୍ଟ୍ରୋକ୍ ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ହ୍ରାସ

walk 2

ଏହା ବ୍ୟତୀତ ନିୟମିତ ବ୍ୟାୟାମ କିମ୍ବା 15 ରୁ 30 ମିନିଟ୍ ଚାଲିବା ଦ୍ୱାରା ରକ୍ତଚାପ ଏବଂ ଖରାପ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ କମିଯାଏ। ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ ପରେ ବୁଲିବା ଦ୍ୱାରା ରକ୍ତ ଟ୍ରାଇଗ୍ଲାଇସରାଇଡ୍ କମିଯାଏ, ଯାହା ହୃଦୟ ଏବଂ ମସ୍ତିଷ୍କକୁ ସୁଗମ କାର୍ଯ୍ୟରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ ଏବଂ ହୃଦଘାତ ଏବଂ ଷ୍ଟ୍ରୋକର ଆଶଙ୍କା ମଧ୍ୟ ହ୍ରାସ କରିଥାଏ। ଓଜନ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଯଦି ଆପଣ ପ୍ରତିଦିନ ରାତ୍ରି ଭୋଜନ କରିବା ପରେ ଚାଲନ୍ତି, ତେବେ ଏହା ଆପଣଙ୍କୁ ବର୍ଦ୍ଧିତ ଓଜନ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ମଧ୍ୟ ସାହାଯ୍ୟ କାରଣ ଏପରି କରିବା ଦ୍ୱାରା ଅତିରିକ୍ତ କ୍ୟାଲୋରୀ ଜଳିଯାଏ। ରାତିରେ ଭାରି ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ପରେ ନିୟମିତ ଚାଲିବା ଆପଣଙ୍କ ବର୍ଦ୍ଧିତ କ୍ୟାଲୋରୀକୁ ହ୍ରାସ କରିପାରେ କିମ୍ବା ସନ୍ତୁଳିତ କରିପାରେ।

ଏହି ଉପାୟରେ ଆପଣ ଆପଣଙ୍କର ଓଜନକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିପାରିବେ। ଚାଲିବା ଉଦାସୀନତା ଏବଂ ଚାପକୁ ରୋକିଥାଏ ଯଦି ଆପଣ ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ଖାଇବା ପରେ 20 ମିନିଟ୍ ଦଉଡ଼ନ୍ତି କିମ୍ବା ଚାଲନ୍ତି, ତେବେ ଶରୀରର ସତେଜତା ଫେରି ଆସେ। ଯେଉଁଥିପାଇଁ ଚାପ କିମ୍ବା ଉଦାସୀନତାର ଅବସ୍ଥା ଦେଖାଯାଏ ନାହିଁ। ଏକ ଅନୁସନ୍ଧାନ ଅନୁଯାୟୀ, ରାତିରେ ନିୟମିତ ଚାଲିବା ସ୍ନାୟୁ ପ୍ରଣାଳୀକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରିଥାଏ ଏବଂ ଚାପ ସୃଷ୍ଟି କରୁଥିବା ହରମୋନର ସ୍ତର ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ହୋଇଥାଏ ଏହାକୁ ନିୟମିତ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଉଦାସୀନତାର ସମ୍ଭାବନା କମିଯାଏ। ରାତିରେ ଭଲ ନିଦ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ ପରେ ଶୋଇବା ପୂର୍ବରୁ 30 ମିନିଟ୍ ପୂର୍ବରୁ ଯଦି ଆପଣ ପ୍ରତିଦିନ 20 ମିନିଟ୍ ଚାଲନ୍ତି, ତେବେ ଶରୀର ଚକିତ ହୋଇଯାଏ ଏବଂ ଚାପ କମିଯାଏ 10 ଦିନ ପାଇଁ ନିୟମିତ ଏହା କରିବା ଦ୍ୱାରା, ଗଭୀର ନିଦ ନହେବା ସମସ୍ୟା ଦୂର ହୋଇଯାଏ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *