9

ଖାଉଛନ୍ତି କି ତରଭୁଜ – ହୋଇ ଯାଆନ୍ତୁ ସାବଧାନ ।

NEWS

ଆପଣ ମାନଙ୍କୁ ଆମର ପୋର୍ଟାଲ କୁ ବହୁତ ବହୁତ ସ୍ୱାଗତ କରୁଛୁ । ବନ୍ଧୁଗଣ
ଅଧିକ ତରଭୁଜ ଖାଇବାର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଉପରେ ଗଭୀର ପ୍ରଭାବ :-
ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଋତୁରେ ତରଭୁଜ ସମସ୍ତଙ୍କ ପ୍ରିୟ ଫଳ | ଏଥିରେ ପ୍ରାୟ 92 ପ୍ରତିଶତ ଜଳ ଥାଏ, ଯାହା ଶରୀରରେ ଜଳର ଅଭାବକୁ ଅନୁମତି ଦିଏ ନାହିଁ | ତରଭୁଜ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଶରୀରକୁ ସତେଜତା ଏବଂ ଶକ୍ତି ମିଳିଥାଏ | ତରଭୁଜ ଖାଇବାର ଅନେକ ଲାଭ ଅଛି | ପାଣି ବ୍ୟତୀତ ଏଥିରେ ଭିଟାମିନ୍ ସି ଅଧିକ ଥାଏ | ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବଢାଇବାରେ ଭିଟାମିନ୍ ସି ସାହାଯ୍ୟ କରେ | ଆଜିକାଲି ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ଭିଟାମିନ୍ ସି ସମୃଦ୍ଧ ଖାଦ୍ୟ, ଫଳ, ପନିପରିବା ଖାଇବାକୁ ମଧ୍ୟ ପରାମର୍ଶ ଦେଉଛନ୍ତି,

କାରଣ ଆପଣଙ୍କର ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ଦୃଢ ହେବ, ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ଶରୀର କରୋନାଭାଇରସ୍ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଲଢିବାକୁ ସମର୍ଥ ହେବ | ତରଭୁଜ ଓଜନ ହ୍ରାସ କରେ, ହୃଦୟ ପାଇଁ ସୁସ୍ଥ, ଚର୍ମକୁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ କରେ, କିଡନୀ ଏବଂ ଆଖିକୁ ସୁସ୍ଥ ରଖେ | ଏହାର ଲାଭ ଏଠାରେ ଶେଷ ହୁଏ ନାହିଁ | ପ୍ରାୟତଃ ଲୋକମାନେ ଗୋଟିଏ ଥରରେ ଅଧିକ ତରଭୁଜ ଖାଆନ୍ତି | ଏହା କରିବା ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଭଲ ନୁହେଁ | ଏକ ସମୟରେ ଅଧିକ ତରଭୁଜ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା, ଆପଣ ଲାଭ ବଦଳରେ କ୍ଷତି ମଧ୍ୟ ହୋଇପାରେ

9-1

ତରଭୁଜରେ ଉପସ୍ଥିତ ଥିବା ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ବିଷୟରେ ଜାଣନ୍ତୁ |
ଜଳର ମାତ୍ରା 92 ପ୍ରତିଶତ ଏବଂ ଚିନି 6 ପ୍ରତିଶତ | ଏଥିରେ ଭିଟାମିନ୍ ଏ, ବି 6 ଏବଂ ସି ଥାଏ | ଏହା ବ୍ୟତୀତ ବିଟା କାରୋଟିନ୍ ମଧ୍ୟ ଅଛି, ଯାହା ହୃଦୟ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ରୋଗର ଆଶଙ୍କା ହ୍ରାସ କରିଥାଏ | ଏଥିସହ ଏହା ଆଣ୍ଟି-ଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟରେ ମଧ୍ୟ ଭରପୂର ଅଟେ |

ଯଦି ଆପଣ ମଧୁମେହରେ ତରଭୁଜ ଖାଆନ୍ତି, ତେବେ ଏହାର କ୍ଷତି ହେବ |
ଅଧିକ ତରଭୁଜ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଲାଭ ବଦଳରେ କ୍ଷତି ହୋଇଥାଏ | ବିଶେଷକରି ମଧୁମେହ ରୋଗୀମାନେ ଏହାକୁ ଧ୍ୟାନରେ ରଖିବା ଆବଶ୍ୟକ | ତରଭୁଜରେ ଥିବା ପ୍ରାକୃତିକ ଚିନି ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ସ୍ତର ବଢାଇପାରେ | ଏଥିସହ ଏହାର ଉଚ୍ଚ ଗ୍ଲାଇସେମିକ୍ଇଣ୍ଡେକ୍ସ ଅଛି, ତେଣୁ ତରଭୁଜ ଖାଇବା ମଧୁମେହ ରୋଗୀଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ନୁହେଁ |

9-2
ଅଧିକ ତରଭୁଜ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ପେଟ ବ୍ୟଥା ହୋଇପାରେ |
ଗୋଟିଏ ଥର ଅଧିକ ତରଭୁଜ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ପେଟ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ସମସ୍ୟା ହୋଇପାରେ | ଏହି ଫଳରେ ଡାଏଟାରୀ ଫାଇବରର ପରିମାଣ ଅଧିକ, ତଥାପି ଏହାକୁ ଅଧିକ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ପେଟ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହୋଇପାରେ | ଏଥିରେ ମଧ୍ୟ ଅଧିକ ଜଳ ଅଛି, ତେଣୁ ଯେତେବେଳେ ଆପଣ ଏହାକୁ ଅଧିକ ଖାଇବେ, ସେତେବେଳେ ଅତ୍ୟଧିକ ହାଇଡ୍ରେସନର ସମସ୍ୟା ମଧ୍ୟ ହୋଇପାରେ | ଶରୀରରେ ଅଧିକ ମାତ୍ରାରେ ଜଳ ଗ୍ରହଣ ହେତୁ ଶରୀରର ସୋଡିୟମ୍ ସ୍ତର କମିବା ଆରମ୍ଭ କରେ | ଏହା ଆପଣଙ୍କୁ ଚକିତ କରିପାରେ | ଏହି ଫଳର ଅଧିକ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ହଜମ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସହିତ ଗ୍ୟାସ୍, ଫ୍ଲାଟୁଲେନ୍ସ, ଡାଇରିଆ ଇତ୍ୟାଦି ସମସ୍ୟା ମଧ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇପାରେ |

କେତେ ତରଭୁଜ ଖାଇବା ଉଚିତ୍
ଯଦି ଆପଣ ତରଭୁଜକୁ ବହୁତ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି, ତେବେ ଆପଣ କେବଳ ଅଧା କିଲୋ ତରଭୁଜ ଖାଇବା ଉଚିତ୍ | ଯେହେତୁ ତରଭୁଜରେ ଚିନି ଏବଂ କ୍ୟାଲୋରୀ ଥାଏ, ମଧୁମେହ ରୋଗୀମାନେ ଅତ୍ୟଧିକ ବ୍ୟବହାରରେ ପୀଡିତ ହୋଇପାରନ୍ତି | ଆପଣ ଏହାକୁ କାଟି ତରଭୁଜ ମଧ୍ୟ ଖାଇପାରିବେ କିମ୍ବା ଏହାକୁ ରସ, ସ୍ମୁଥରେ ମିଶାଇ ଏହାକୁ ଖାଇପାରିବେ | ତେବେ ଏତିକି କହି ବିଦାୟ ନେଉଛୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଜୟ ଜଗନ୍ନାଥ | ଏହି ପୋଷ୍ଟ ଟି ପଢି କେମିତି ଲାଗିଲା ଆପଣ ମାନେ କମେଣ୍ଟ କରି ନିଶ୍ଚିତ ଭାବେ ଜଣେଇବା ସହିତ ଆପଣ ଆମର ପୋଷ୍ଟ କୁ ଫ୍ରେଣ୍ଡ ସହିତ ସେୟାର କରି ଦେବେ ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *