ବାଦାମ ସହିତ କ୍ଷୀରର ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ଫାଇଦା ବିଷୟରେ ଜାଣନ୍ତୁ।

HEALTH

ବାଦାମ ମନକୁ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ଏବଂ ଶରୀରକୁ ଫିଟ୍ କରିଥାଏ। ବାଦାମ ସହିତ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ମଧ୍ୟ ବହୁତ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ ଏଥିରେ ଅନେକ ପ୍ରକାରର ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ମିଳିଥାଏ। ଏଥିରେ କ୍ୟାଲସିୟମ, ରାଇବୋଫ୍ଲାଭିନ, ଭିଟାମିନ୍ ଇ ଏବଂ ଭିଟାମିନ୍ ଡି ଭରପୂର ଅଟେ ଯାହା ଶରୀର ଏବଂ ମନକୁ ପୁଷ୍ଟିକର କରିଥାଏ। ବାଦାମ କ୍ଷୀର ବଜାରରେ ସହଜରେ ଉପଲବ୍ଧ କିନ୍ତୁ କିଛି ଲୋକ ଏହାକୁ ଘରେ ତିଆରି କରିବାକୁ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି। ଆସନ୍ତୁ ଆପଣଙ୍କୁ କହିବା ଯେ କ୍ଷୀର ସହିତ ବାଦାମ ମଇଦା ମଧ୍ୟ ଆସେ ଯେଉଁମାନେ ଗାଇର କ୍ଷୀର ଖାଆନ୍ତି ନାହିଁ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ବହୁତ ଭଲ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଏ କିମ୍ବା ସେମାନେ ଗାଇର କ୍ଷୀର ପାଇଁ ଆଲର୍ଜି ଅଟନ୍ତି ଆସନ୍ତୁ ଆପଣଙ୍କୁ ବାଦାମ କ୍ଷୀରର ଉପକାରିତା ବିଷୟରେ କହିବା। ବାଦାମ କ୍ଷୀର ପିଇବାର ଲାଭ କମ୍ କ୍ୟାଲୋରୀ କ୍ଷୀର ଗାଇର କ୍ଷୀର ଅପେକ୍ଷା ବାଦାମ କ୍ଷୀରରେ କମ୍ କ୍ୟାଲୋରୀ ଥାଏ।

କିଛି ଲୋକ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି ଯେ ବାଦାମରେ ଅଧିକ ପରିମାଣର କ୍ୟାଲୋରୀ ଏବଂ ଚର୍ବି ଥାଏ, କିନ୍ତୁ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ଏପରି ଭାବରେ ତିଆରି କରାଯାଇଥାଏ ଯେ ଏହା ଆଦୌ କ୍ୟାଲୋରୀ ସଞ୍ଚୟ କରେ ନାହିଁ ତେଣୁ, ଯେଉଁମାନେ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ହ୍ରାସ କରିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି, ସେମାନେ ମଧ୍ୟ ପିଇପାରିବେ। ଯଦି ଆମେ 2-3 ଦିନ ଗାଇର କ୍ଷୀର ସ୍ଥାନରେ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ଖାଇଥାଉ, ତେବେ ପ୍ରାୟ 348 କ୍ୟାଲୋରୀ ହ୍ରାସ ପାଇବ, ଯେଉଁ କାରଣରୁ ଓଜନ ହ୍ରାସ ପାଇଥାଏ। ବାଦାମ କ୍ଷୀରରେ ଚିନି ମିଶାଇବା ଠାରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା ଉଚିତ୍ କାରଣ ଏଥିରେ କ୍ୟାଲୋରୀ ଅଧିକ ଥାଏ ଏବଂ ଏହା ବ୍ୟତୀତ ଘରେ ତିଆରି ବାଦାମ କ୍ଷୀରରେ କ୍ୟାଲୋରୀ ପରିମାଣ ମଧ୍ୟ ଅଧିକ। ତେଣୁ ଏହାକୁ ଘରେ ତିଆରି କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଓଜନ ହ୍ରାସ ପାଇଁ କେବଳ ବଜାର କ୍ଷୀର ଖାଆନ୍ତୁ।

milk

 

ଭିଟାମିନ୍ D ରେ ଭରପୂର ଭିଟାମିନ୍ D ସମୃଦ୍ଧ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ହାଡକୁ ଶକ୍ତି ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ କ୍ୟାଲସିୟମ ସହିତ ଭିଟାମିନ୍ D ମଧ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକ। ଆମ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ଭିଟାମିନ୍ ଡି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ଏହାର ଅଭାବ ହାଡରେ ଦୁର୍ବଳତା, ହୃଦୟ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ରୋଗ, ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ଦୁର୍ବଳ ହୋଇପାରେ କୁହାଯାଏ ଯେ ଆମେ ସୂର୍ଯ୍ୟକିରଣରୁ ଭିଟାମିନ୍ D ପାଇଥାଉ। କିନ୍ତୁ ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନଶୈଳୀରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେତୁ ଆଜିକାଲି ଲୋକମାନେ କେଉଁଠାରେ ସୂର୍ଯ୍ୟକିରଣ ନେଇପାରିବେ, ଯାହା ଦ୍ଵରା ସେମାନଙ୍କ ଶରୀରର ଭିଟାମିନ୍ D ର ଅଭାବ ପୂରଣ ହୋଇପାରିବ। କ୍ଷୀର, ରସ, ଶସ୍ୟ, ପନିର ଇତ୍ୟାଦି ଏପରି କିଛି ଜିନିଷ ଯେଉଁଥିରେ ଭିଟାମିନ୍ ଡି ମିଳିଥାଏ ଭିଟାମିନ୍ ଡି ପାଇଁ ଆପଣ ପ୍ରତିଦିନ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ଖାଇପାରିବେ।

almond

 

କିଛି ଲୋକ କ୍ଷୀରରେ ମିଳୁଥିବା ଲାକ୍ଟୋଜ୍ ପ୍ରତି ଆଲର୍ଜି ହେବା ସହିତ ଲାକ୍ଟୋଜ୍ ହଜମ କରିବାର କ୍ଷମତା ମଧ୍ୟ ଅଭାବ କରନ୍ତି। ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଲାକ୍ଟେଜ୍ ନାମକ ଏକ ଏନଜାଇମର ଅଭାବ ହେତୁ ଏହା ଘଟେ। ବାଦାମ କ୍ଷୀରରେ ଲାକ୍ଟୋଜ୍ ମିଳୁନାହିଁ, ଯେଉଁଥିପାଇଁ ସମସ୍ତେ ବାଦାମ କ୍ଷୀରକୁ କୌଣସି ଚିନ୍ତା ନକରି ଖାଇପାରିବେ। ବାଦାମ କ୍ଷୀରରେ ଫସଫରସ୍ ଏବଂ ପୋଟାସିୟମ୍ କମ୍ ପ୍ରାୟତ ଲୋକମାନେ କ୍ଷୀର ପିଅନ୍ତି ନାହିଁ କାରଣ ଏଥିରେ ପୋଟାସିୟମ୍ ଏବଂ ଫସଫରସ୍ ପ୍ରଚୁର ପରିମାଣରେ ମିଳିଥାଏ। ଯାହା କିଡନୀ ସମସ୍ୟା ଥିବା ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ କ୍ଷତିକାରକ। ରକ୍ତରେ ଅଧିକ ପରିମାଣର ଫସଫରସ୍ ହେତୁ ହୃଦରୋଗ, ହାଡ ଭଳି ରୋଗ ହୁଏ। ବାଦାମ କ୍ଷୀରରେ ଉଭୟ ଶସ୍ୟର କମ୍ ପରିମାଣ ଥାଏ, ଯେଉଁ କାରଣରୁ ଏହାର ବ୍ୟବହାର କିଡନୀ ଜନିତ ସମସ୍ୟାରେ ପୀଡିତ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ। ବାଦାମ କ୍ଷୀର କ୍ୟାଲସିୟମରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ।

କ୍ୟାଲସିୟମର ନାମ ମଧ୍ୟ କ୍ଷୀରର ନାମ ସହିତ ଜଡିତ। କାରଣ ସମସ୍ତେ ଜାଣନ୍ତି ଯେ କ୍ଷୀର କ୍ୟାଲସିୟମରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ କିନ୍ତୁ ବାଦାମ କ୍ଷୀରରେ କ୍ୟାଲସିୟମର ଅଭାବ ଥାଏ। ସେଥିପାଇଁ ବାଦାମ କ୍ଷୀର ଉତ୍ପାଦନ ସମୟରେ ଏହା ଏପରି ଢ଼ଙ୍ଗରେ ତିଆରି ହୋଇଥାଏ ଯେ ଏଥିରେ କ୍ୟାଲସିୟମ ଭରପୂର ଅଟେ। ଶକ୍ତିଶାଳୀ ହାଡ ପାଇଁ କ୍ୟାଲସିୟମ୍ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। କ୍ୟାଲସିୟମ ଅଷ୍ଟିଓପୋରୋସିସ୍ ଭଳି ରୋଗକୁ ରୋକିଥାଏ। ମନେରଖନ୍ତୁ ଯେ କ୍ୟାଲସିୟମ୍ ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କୁ ଘର ବଦଳରେ ବଜାରରୁ ବାଦାମ ନେବାକୁ ପଡିବ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *