dengu

ରକ୍ତ ପ୍ଲାଲେଟ୍ କିପରି ବଢାଇବେ ଡେଙ୍ଗୁ ରୋଗୀଙ୍କ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ଗଣନା ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ଏହି 4 ଟି ସହଜ ପ୍ରାକୃତିକ ଉପାୟ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତୁ।

HEALTH

ରୋଗୀର ପ୍ଲେଟଲେଟ୍ ଗଣନା ହ୍ରାସ କରେ ଡେଙ୍ଗୁ ଜ୍ୱର, ପ୍ଲେଟଲେଟ୍ ସଂଖ୍ୟା ବଢାଇବା ପାଇଁ ଖାଦ୍ୟର ବିଶେଷ ଯତ୍ନ ନିଅନ୍ତୁ। ସମଗ୍ର ଦେଶରେ ଡେଙ୍ଗୁ ରୋଗ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଥିବାରୁ ପ୍ଲେଟଲେଟର ଚାହିଦା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ପ୍ଲେଟଲେଟ୍ ହେଉଛି ଶରୀରର କୋଷ ଯାହାକି ରକ୍ତ ପ୍ରବାହକୁ ରୋକିଥାଏ କିମ୍ବା ରକ୍ତ ଜମାଟ ବାନ୍ଧିଥାଏ। ଡେଙ୍ଗୁ ଜ୍ୱରରେ, ପ୍ଲେଟଲେଟ୍ ସଂଖ୍ୟା କମିବା ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ଏବଂ ନୂତନ ଗଠନରେ ହ୍ରାସ ହୁଏ। ଏହା ଆଭ୍ୟ ନ୍ତରୀଣ ରକ୍ତସ୍ରାବ ଏବଂ ଦାଗର ଆଶଙ୍କା ବଢାଇଥାଏ।

ଯେଉଁ ମାନଙ୍କର ରକ୍ତ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ସାଧାରଣ ପରିସରଠାରୁ କମ୍ ମାଇକ୍ରୋଲାଇଟର ପ୍ରତି 1.5 ରୁ 4 ଲକ୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ସାଧାରଣତ କୌଣସି ଜଟିଳତାକୁ ଏଡାଇବା ପାଇଁ ଟ୍ରାନ୍ସଫ୍ୟୁଜ୍ କରାଯାଏ। ତଥାପି, ସଂକ୍ରମଣ ହେବାର ଆଶଙ୍କା ଅଛି। ତେଣୁ ଏହି ଚିକିତ୍ସା ପଦ୍ଧତିକୁ ବାରମ୍ବାର ବାଛିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ। ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ଗଣନା ସ୍ୱାଭାବିକ ଭାବରେ ବୃଦ୍ଧି କରାଯାଇପାରେ। ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ କିଛି ଜିନିଷ ବିଷୟରେ କହୁଛୁ ଯାହା ମାଧ୍ୟମରେ ଡେଙ୍ଗୁ ରୋଗୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ଗଣନା ସ୍ୱାଭାବିକ ଭାବରେ ବୃଦ୍ଧି କରାଯାଇପାରିବ। ଭିଟାମିନ୍ b12 ଭିଟାମିନ୍ ବି 12 ଜଳରେ ଦ୍ରବୀଭୂତ ଭିଟାମିନ୍ ପ୍ରାୟତ ପଶୁ ଭିତ୍ତିକ ଖାଦ୍ୟରେ ମିଳିଥାଏ

cold 2

ଶରୀରର କାର୍ଯ୍ୟରେ ଏହା ଅନେକ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ, ଯେଉଁଥିରେ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ସଂଖ୍ୟା ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ କୋଷଗୁଡିକ ସୁସ୍ଥ ରହିଥାଏ। ଏପରିକି ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ବି ଭିଟାମିନ୍ ର ଅଭାବ ରକ୍ତରେ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ସଂଖ୍ୟା ହ୍ରାସ କରିପାରେ। ଜଣେ ସାଧାରଣ ବ୍ୟକ୍ତି ପ୍ରତିଦିନ 2.4 mcg ଭିଟାମିନ୍ B-12 ଏବଂ ଗର୍ଭବତୀ ଏବଂ ସ୍ତନ୍ୟପାନ କରାଉଥିବା ମହିଳାଙ୍କ ପାଇଁ 2.8 mcg ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି। ଭିଟାମିନ୍ B12 ର କିଛି ସାଧାରଣ ଉତ୍ସ ହେଉଛି ଅଣ୍ଡା, ମାଂସ, ମାଛ ଏବଂ ଚିକେନ। ଭିଟାମିନ B9 ମଧ୍ୟ ଏକ ବି ପ୍ରକାରର ଭିଟାମିନ୍ ଯାହା ସୁସ୍ଥ କୋଷର ବିକାଶ ପାଇଁ ଜରୁରୀ।

corona 1

 

ଭିଟାମିନ୍ B9 ଭାବରେ ମଧ୍ୟ ଜଣାଶୁଣା, ଭିଟାମିନ୍ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ସ୍ତର ବୃଦ୍ଧି କରିବାରେ, ଟିସୁ ବଢ଼ିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ ଏବଂ ଜ୍ଞାନଗତ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଉନ୍ନତି ଆଣେ। ଏହି ପୁଷ୍ଟିକର ଖାଦ୍ୟ, ଭିଟାମିନ୍ ସି ସହିତ, ନୂତନ ପ୍ରୋଟିନ୍ ଭାଙ୍ଗିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ। ଏହି ଭିଟାମିନ୍ ର ଅନ୍ୟ ଏକ କାର୍ଯ୍ୟ ଲାଲ ରକ୍ତ କଣିକା ଗଠନ ସହିତ ଜଡିତ। କିଛି ସାଧାରଣ ଉତ୍ସ ହେଉଛି କଦଳୀ, କମଳା। ଭିଟାମିନ୍ ସି ଭିଟାମିନ୍ ସିରେ ଭରପୂର ଖାଦ୍ୟ ଏହାର ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବଢାଇବା ପାଇଁ ଲୋକପ୍ରିୟ, କିନ୍ତୁ ଏହା ପ୍ଲାଲେଟ୍ ସଂଖ୍ୟା ବୃଦ୍ଧିରେ ମଧ୍ୟ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ। ସାଇଟ୍ରିକ୍ ଫଳର ଅଧିକାଂଶ ଭିଟାମିନ୍ ମଧ୍ୟ ଶରୀରର ଲୋହ ଶୋଷିବା କ୍ଷମତାକୁ ବଢ଼ାଇଥାଏ, ଯାହା ପ୍ଲାଲେଟ୍ ସଂଖ୍ୟା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ଅନ୍ୟ ଏକ ଜରୁରୀ ପୁଷ୍ଟିକର।

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଶୀତଦିନେ ଥଣ୍ଡା ଏବଂ ଫ୍ଲୁ ହେବାର ଆଶଙ୍କା ମଧ୍ୟ ହ୍ରାସ କରିଥାଏ। କେବଳ ଜିନିଷକୁ ଧ୍ୟାନରେ ରଖିବା ଆବଶ୍ୟକ ହେଉଛି ଉତ୍ତାପ ଭିଟାମିନ୍ ସି ନଷ୍ଟ କରିପାରେ। ତେଣୁ ଭିଟାମିନ୍ ସି କୌଣସି ଭରପୂର ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ଭଲ। କମଳା, ଅଙ୍ଗୁର, କ୍ୟାପସିକମ୍ ଏହି ଭିଟାମିନ୍ ର କିଛି ସାଧାରଣ ଉତ୍ସ। ଆଇରନ ଶରୀରରେ ଆଇରନ ଅଭାବ ପ୍ରାୟତ ରକ୍ତହୀନତାର କାରଣ ହୋଇଥାଏ, ଯେଉଁଥିରେ କମ୍ ଲାଲ ରକ୍ତ କଣିକା ଥାଏ ଯାହାକି ଆପଣଙ୍କ ଶରୀରର ଟିସୁରେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପରିମାଣର ଅମ୍ଳଜାନ ନେଇଥାଏ। ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପରିମାଣର ଆଇରନ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଲୋହିତ ରକ୍ତ କଣିକା ସ୍ତର ଏବଂ ପ୍ଲାଲେଟ୍ ଗଣନା ମଧ୍ୟ ବଢ଼ିପାରେ। ଏକ ସୁସ୍ଥ ପରିମାଣର ରକ୍ତ ଉପାଦାନ ଆପଣଙ୍କ ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବଢାଇପାରେ ଏବଂ ଶୀତ ୠତୁରେ ଆପଣଙ୍କୁ ଫିଟ୍ ରଖେ। ବାଇଗଣ ମସୁର ଡାଲି, କଖାରୁ ମଞ୍ଜି ସର୍ବୋତ୍ତମ ଉତ୍ସ ଅଟେ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *